
Wszystkie informacje dla dyplomantów:
Realizację procesu dyplomowania przeprowadza się zgodnie z warunkami określonymi w Rozdziale 6 Regulaminu Studiów w WAT, a w szczególności z § 51 ust. 3 i 4. Organizację przebiegu egzaminów dyplomowych uszczegóławiają wytyczne Dziekana podane na stronie WEL oraz na tablicach ogłoszeń w dziekanacie.
Pan Minister poinformował we czwartek, że niebawem udostępni rozporządzenie o sposobie przeprowadzenia egzaminów dyplomowych, niemniej jednak można wstępnie sprecyzować tok Państwa dalszej pracy w okresie ograniczenia funkcjonowania Uczelni:
- Student do komunikacji w procesie dyplomowania powinien wykorzystać tylko swoją skrzynkę elektroniczną w domenie WAT z adresu @student.wat.edu.pl. Przekazywanie z innych skrzynek nie zapewni potwierdzenia wiarygodności i autentyczności nadawcy.
W przypadku studentów wznawiających studia należy poinformować telefonicznie promotora o przesłaniu pracy dyplomowej ze wskazaniem adresu skrzynki elektronicznej. - Na 3-cim seminarium student powinien zaprezentować aktualny stan realizacji zadania dyplomowego.
- Niezwłocznie po zakończeniu 3-ciego seminarium pracę dyplomową należy przekazać w wersji elektronicznej do promotora celem jej sprawdzenia i wstępnego zaopiniowania.
- Promotor pisze opinię sprawdzając zgodności treści pracy z założeniami zadania dyplomowego.
- Promotor wysyła pracę do JSA informując o tej czynności recenzenta i dyplomanta.
- Promotor drukuje i podpisuje wynik JSA we własnym zakresie oraz:
- wersję papierową przekazuje do Dziekanatu;
- wykonuje skan i wersję elektroniczną przekazuje dyplomantowi.
- Dyplomant przesyła do Recenzenta w wersji elektronicznej: pracę dyplomową uprzednio wysłaną do promotora, opinię promotora i wynik JSA.
- Recenzent pisze recenzję dokonując szczegółowej analizy otrzymanych dokumentów.
- Recenzent drukuje i podpisuje recenzję we własnym zakresie oraz:
- wersję papierową przekazuje do Dziekanatu;
- wykonuje skan i wersję elektroniczną przekazuje dyplomantowi.
- Termin egzaminu dziekanat ustala po:
- sprawdzeniu zgodności z wymaganiami dokumentów złożonych w dziekanacie;
- otrzymaniu propozycji terminu egzaminu z Instytutu profilującego wraz ze składem komisji egzaminacyjnej.
- Dyplomant zapisuje się do Komisji Egzaminu Dyplomowego - termin uzgadnia się z głównym sekretarzem Komisji:
- w Instytucie Systemów Elektronicznych - mgr inż. Krzysztof KOCOŃ, tel. 261 837 772;
- w Instytucie Systemów Łączności - mgr inż. Mirosława PAWLACZYK tel. 261 837 141;
- w Instytucie Radioelektroniki - mgr inż. Michał KNIOŁA, tel. 261 839 309.
- Forma przeprowadzenia egzaminu zostanie doprecyzowana z końcem kwietnia 2020 roku.
- Na 3-im seminarium Studenci zostaną powiadomieni o formie przeprowadzenia egzaminu dyplomowego.
Zapewniamy, że Uczelnia dołoży wszelkich starań, aby proces dyplomowania został zrealizowany terminowo i zgodnie z obowiązującym prawem.
TERMINARZ PO KOREKCIE
CZYNNOŚCI ZWIĄZANYCH Z WYKONYWANIEM PRAC DYPLOMOWYCH
W ROKU AKADEMICKIM 2019/2020 W WYDZIALE ELEKTRONIKI WAT
Lp | Charakter czynności | Termin
Studia stacjonarne i niestacjonarne |
Osoba odpowiedzialna | |
---|---|---|---|---|
1 | Opracowanie i zatwierdzenie "Wykazu proponowanych tematów prac dyplomowych" wraz z promotorami dla studentów kończących
|
na dwa semestry przed planowanym terminem ukończenia studiów:
a) studia I° w 02.2022 r. - przed piątym semestrem, do 20.09.2020 b) studia II° w 06.2022 r. - przed pierwszym semestrem, do 10.02.2021 |
Dyrektorzy Instytutów/Dziekanat | |
2 | Opracowanie i zatwierdzenie zadań do prac dyplomowych | a) studia I° - „egzamin luty 2021” - do 24.09.2020 b) studia II° - „egzamin czerwiec 2021” - do 21.02.2021 |
Dyrektorzy Instytutów | |
3 | Wydanie zadań dyplomowych(*) | a) studia I° do 10.10.2020 b) studia II° do 14.03.2021 |
Dyrektorzy Instytutów | |
4 | Opracowanie i zatwierdzenie kalendarzowych planów wykonania prac dyplomowych. | nie później niż 7 dni po wydaniu zadania dyplomowego |
Studenci, promotorzy | |
5 | Seminaria dyplomowe. Kontrola realizacji prac dyplomowych |
wg planu seminariów | Dyrektorzy Instytutów | |
6 | Informacje z Instytutów o podjęciu przez studentów realizacji prac dyplomowych | nie później niż do:
Egzaminy zima - 31.10.2020 Egzaminy lato - 09.04.2020 |
Dyrektorzy Instytutów | |
7 | Informacje z Instytutów o stopniu zaawansowania realizacji pracy dyplomowej; wskazanie ewentualnych zagrożeń | nie później niż do:
Egzaminy zima - 08.01.2021 Egzaminy lato - 10.05.2021 |
Dyrektorzy Instytutów | |
8 | Opracowanie projektu składu komisji egzaminu dyplomowego dla kierunków studiów: "elektronika i telekomunikacja" oraz "energetyka". | do 30.11.2020 | Kierownik dziekanatu/Dyrektorzy Instytutów | |
9 | Instruktaż dla sekretarzy komisji egzaminu dyplomowego | Egzaminy zima - do 08.01.2021
Egzaminy lato - do 14.05.2021 |
Prodziekan ds. kształcenia i rozwoju/ Kierownik dziekanatu | |
10 | Opracowanie i zatwierdzenie imiennych wykazów proponowanych recenzentów prac dyplomowych - zgodnie z Regulaminem Studiów (RS) § 50 ust. 4 | nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem rozpoczęcia egzaminów dyplomowych |
Dyrektorzy Instytutów |
|
11 | Ostatnie seminarium dyplomowe | nie później niż do:
semestr zimowy - 20.01.2021 semestr letni - 22.05.2021 |
Dyrektorzy Instytutów
dziekanat |
|
12 | Opracowanie i zatwierdzenie harmonogramu pracy komisji egzaminu dyplomowego (z wykazem składów podkomisji) | nie później niż 5 dni przed wyznaczonym terminem rozpoczęcia egzaminów dyplomowych | Przewodniczący komisji egzaminu dyplomowego | |
13 | Termin złożenia ukończonej pracy dyplomowej do opinii i recenzji
(z uwagi na sprawdzenie pracy w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym (JSA) student powinien zakończyć pracę odpowiednio wcześniej, tak aby otrzymać raport o stopniu zapożyczeń z innych prac oraz z Internetu.). Pracę przesyła się do JSA - zgodnie z RS § 50 ust. 8 – 12. |
nie później niż do
Egzaminy zima - 25.01.2021 Egzaminy lato - 26.05.2021 |
Studenci | |
14 | Złożenie w dziekanacie oprawionej pracy dyplomowej wraz z wersją elektroniczną | nie później niż 4 dni robocze przed wyznaczonym (uzgodnionym) terminem egzaminu dyplomowego | Studenci
Miejsce: p. 107/45 |
|
15 | Złożenie opinii i recenzji, oświadczenia o samodzielnym wykonaniu pracy dyplomowej oraz notki bibliograficznej z pracy dyplomowej | nie później niż 4 dni robocze przed wyznaczonym (uzgodnionym) terminem egzaminu dyplomowego | Promotor, recenzent, dyplomanci
Miejsce: p. 13/45 |
|
16 | Dostarczenie do dziekanatu przez promotora pracy dyplomowej skróconego raportu JSA - zgodnie z Regulaminem Studiów (RS) § 50 ust. 11 | nie później niż 4 dni robocze przed wyznaczonym (uzgodnionym) terminem egzaminu dyplomowego | Promotor
Miejsce: p. 13/45 |
|
17 | Składanie wniosków o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej, zgodnie z § 51, ust. 6 Regulaminu studiów
Uwaga: Student może tylko jednokrotnie występować o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej, § 51, ust. 7 Regulaminu studiów |
Egzaminy zima do 21.01.2021 Egzaminy lato do 26.05.2021 |
Studenci
Dotyczy dyplomantów, którzy nie spełnili warunków przystąpienia do egzaminu w pierwszym terminie. |
|
18 | Egzamin dyplomowy dla studentów, którzy otrzymali zgodę na przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej. | Egzamin w semestrze zimowym 2020/2021: 25.01.2021-29.01.2021 Egzamin w semestrze letnim 2020/2021: |
Komisje egzaminów dyplomowych | |
19 | Egzamin dyplomowy | Egzaminy zima
Studenci MON:
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych:
Egzaminy lato Studenci MON:
Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych:
|
Komisje egzaminów dyplomowych | |
20 | Sporządzenie wykazu prac dyplomowych zgłaszanych do konkursu rektorskiego i wyróżnień oraz dostarczenie wniosków | a) studia I° - do 22.02.2021 b) studia II° - do 16.07.2021 |
Przewodniczący komisji egzaminu dyplomowego |
- (*) Pierwsze egzemplarze wydanych zadań dyplomowych należy przechowywać w instytutach. Wykaz wydanych zadań należy przekazać do prodziekana ds. kształcenia i rozwoju,
- Po obronie sekretarz zdaje do dziekanatu protokół oraz pracę dyplomową z dokumentami pobranymi przed egzaminem.
Student przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego zobowiązany jest do rozliczenia elektronicznej karty obiegowej – USOS-web oraz do złożenia w dziekanacie kompletu dokumentów (nie później niż 4 dni robocze przed wyznaczonym/uzgodnionym terminem egzaminu):
- Dowód wpłaty 60 zł za dyplom (opłata na indywidualny rachunek bankowy studenta, lub w kasie WAT lub w pok. 1/45 w bud. wydziału).
- Zdjęcia do dyplomów o wymiarach (wyłącznie) 65 x 45 mm spełniające określone wymagania (w oddzielnym komunikacie), liczba zdjęć: studenci MON 5 (pięć), a studenci cywilni 4 (cztery); zdjęcia zdajemy w opisanej kopercie.
Jedno zdjęcie należy czytelnie podpisać na odwrocie podając imię i nazwisko oraz grupę studencką. Rodzaj tuszu lub atramentu należy dobrać tak, aby nie powodować zabrudzenia pozostałych zdjęć. - Oprawiony egzemplarz pracy dyplomowej z oryginałem zadania do pracy dyplomowej; w pracy nie załączamy opinii i recenzji.
- Pozostałe dokumenty:
- Oryginał opinii promotora pracy dyplomowej.
- Oryginał recenzji pracy dyplomowej.
- Nagrana praca dyplomowa na płycie CD, opakowanie płyty przyklejamy na ostatniej sztywnej stronie okładki pracy i opisujemy.
- Oświadczenie o samodzielnym wykonaniu pracy dyplomowej.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na udostępnianie pracy dyplomowej przez bibliotekę (na ostatniej stronie pracy dyplomowej).
- Notkę bibliograficzną z pracy dyplomowej.
- Wniosek o wydanie dodatkowego odpisu dyplomu oraz suplementu w języku obcym (dla chętnych) wraz z dowodem wpłaty - 40 zł i zdjęciem (wniosek studenta złożony do dnia ukończenia studiów).
Uwaga: Raport z badania pracy dyplomowej w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym dostarcza do dziekanatu promotor ‑ zgodnie z Regulaminem Studiów § 50 ust. 11
Terminy dodatkowe egzaminów dyplomowych, poza wymienionymi w dokumencie "Terminarz realizacji prac dyplomowych", dla studentów, którzy uzyskali zgodę dziekana na przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej, (§ 51 ust. 6 Regulaminu studiów), ustala w miarę potrzeb Instytut profilujący specjalność, lecz nie częściej niż raz w miesiącu.
Na zakończenie studiów każdy absolwent otrzymuje dyplom oraz suplement.
Suplement, w kształcie przyjętym przez Komisję Europejską, składa się z preambuły i ośmiu części: informacje o posiadaczu dyplomu, informacje o dyplomie, informacje o poziomie wykształcenia, informacje o treści studiów i osiągniętych wynikach, informacje o uprawnieniach posiadacza dyplomu, informacje dodatkowe, poświadczenie suplementu, informacje o krajowym systemie szkolnictwa wyższego.
Suplement ważny jest tylko razem z dyplomem.
Dokumenty te razem stanowią podstawę do uznania międzynarodowego wykształcenia oraz kwalifikacji zawodowych i akademickich. Jego zadaniem jest również ułatwienie swobodnego przepływu osób, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. W praktyce suplement ma umożliwić pełniejszą prezentację wiedzy i umiejętności absolwenta w kontaktach z potencjalnymi pracodawcami w kraju i za granicą. W suplemencie umieszcza się dodatkowe osiągnięcia absolwenta jakie uzyskał w okresie studiów.
Studenci zainteresowani wykazaniem w suplemencie dodatkowych osiągnięć powinni złożyć w dziekanacie „Wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć” z „Kartą Informacyjna Dyplomanta” (druki dokumentów do pobrania na stronie wydziału). Wymienione dokumenty po wypełnieniu należy złożyć w dziekanacie, w p. 12/45. Wykazane osiągnięcia należy udokumentować, dostarczając kserokopie stosownych dokumentów wraz z oryginałami (do wglądu), najpóźniej na 5 dni przed egzaminem dyplomowym. Kserokopie dokumentów będą umieszczone w teczce studenta. Niedostarczenie dokumentów z osiągnięciami będzie interpretowane jako rezygnacja z umieszczenia dodatkowych osiągnięć w suplemencie.
Nie później niż na dwa tygodnie przed złożeniem w dziekanacie pracy dyplomowej student powinien:
- Dostarczyć do dziekanatu (p. 13/45) w wyznaczonym terminie zdjęcia według określonych wymagań (przekroczenie terminu dostarczenia zdjęć może uniemożliwić terminowe wydanie dyplomu).
- Studenci zainteresowani wykazaniem w suplemencie dodatkowych osiągnięć powinni złożyć w dziekanacie „Wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć” z Kartą Informacyjna Dyplomanta.
- Uregulować zobowiązania finansowe wobec Akademii.
- Sprawdzić swoje zaliczenia w systemie USOS – ewentualne wątpliwości należy wyjaśnić z nauczycielem zaliczającym określony przedmiot oraz z osobą prowadzącą przebieg studiów w dziekanacie (p. 10/45 lub 12A/45).
- Dokonać weryfikacji danych osobowych potrzebnych w procesie dyplomowania u osoby w dziekanacie prowadzącej przebieg studiów (p. 10/45 lub 12A/45). Są to w szczególności: informacja o wymianie dowodu osobistego, zmiana adresów zameldowania i do korespondencji, aktualizacja numeru telefonu oraz adresu mailowego, zmiana nazwiska (po egzaminie dyplomowym nie można zmienić nazwiska na dyplomie!), itp.
- Według osobistego uznania, złożyć w dziekanacie (p. 9/45) wniosek o wydanie dyplomu lub/i suplementu w języku obcym.
- Wnieść opłatę, za dyplom i ewentualnie za dyplom w języku obcym, na indywidualne konto studenta, w kasie WAT lub w pok. 114/45.
- Rozliczyć elektroniczną kartę obiegową – USOS-web.
Nie później niż na pięć dni roboczych przed planowanym terminem egzaminu należy:
- Oprawić pracę dyplomową.
Uwaga: w okresie pandemii prosimy stosować się do ograniczeń podanych w oddzielnym ogłoszeniu.
1 egz. pracy oprawiamy na koszt wydziału w Redakcji Wydawnictw WAT. Miejsce: Gmach Biblioteki Głównej, 00-908 Warszawa 46, ul. gen. Sylwestra Kaliskiego 19 (przyziemie, wejście od strony stadionu, od ul. Kartezjusza), p. 39; tel. 261 839 252. - Pracę złożyć w p. 107/45 (ewentualnie p. 13/45).
- Ustalić termin egzaminu dyplomowego. Dokładny termin student ustala osobiście z sekretarzem Komisji Egzaminu w Instytucie profilującym specjalność.
- Komisje powołuje dziekan, w drodze decyzji, wyznaczając jej przewodniczącego i zastępcę oraz sekretarzy.
- Student składa egzamin dyplomowy przed podkomisją właściwą w zakresie uzyskiwanej specjalności. Skład podkomisji do przeprowadzenia egzaminu dyplomowego ustala każdorazowo przewodniczący komisji.
- Harmonogram pracy komisji (terminy przeprowadzania egzaminu dyplomowego) zatwierdza dziekan.
- Upewnić się w dziekanacie (p. 13/45) o spełnieniu wszystkich warunków przystąpienia do egzaminu dyplomowego.
Od 23.05.2020 obwiązują nowe zasady przyjmowania i wydawania oprawionych prac dyplomowych https://redakcjawydawnictw.wat.edu.pl/
Oprawa prac dyplomowych
Wejście do budynku wyłącznie przez wejście główne do Biblioteki WAT (obowiązkowy pomiar temperatury przy wejściu).
Prace dyplomowe przyjmowane są do oprawy w korytarzu siedziby Redakcji Wydawnictw przy wyznaczonym stanowisku. Wymagana dezynfekcja rąk przy wejściu, maseczki ochronne i zachowywanie 2-metrowych odstępów pomiędzy osobami – w korytarzu mogą jednocześnie przebywać maksymalnie 3 osoby.
Przyjmowanie prac do oprawy w godz. 8-12
Wydawanie prac oprawionych w godz. 12-14
Przed złożeniem pracy do oprawy prosimy dyplomantów o zapoznanie się z aktualnymi wytycznymi nt. układu prac dyplomowych, podanymi na stronach internetowych wydziałów – prace przygotowane niezgodnie z obowiązującymi zasadami nie będą przyjmowane do oprawy.
Ze względu na limity osób mogących jednocześnie przebywać w budynku i konieczność zachowania środków ostrożności podczas przyjmowania i wydawania prac, w przypadku dużej liczby prac złożonych w tym samym dniu termin odbioru może wynosić od 2 do 3 dni roboczych. Termin odbioru oprawionej pracy będzie ustalany indywidualnie w momencie jej przyjęcia do oprawy. Prosimy zatem o przynoszenie prac dyplomowych do oprawy co najmniej 2-3 dni przed terminem ich złożenia w dziekanacie.
Absolwent jest zobowiązany do rozliczenia się z uczelnią poprzez złożenie karty obiegowej.
Od 01.01.2020 r. obowiązuje tylko i wyłącznie elektroniczna karta obiegowa – karty papierowe nie będą podpisywane.
W tym celu absolwent sprawdza w systemie USOS stan wypełnienia karty obiegowej.
Warunkiem rozliczenia obiegówki jest uzyskanie wszystkich odpowiedzi twierdzących. W przypadku braku odpowiedzi na pytania lub uwag zamieszczonych w karcie, absolwent jest zobowiązany skontaktować się z osobą rozliczającą, odpowiedzialną za dany punkt obiegówki i wyjaśnić zaistniałą sytuację. Jedynym punktem nierozliczonym powinna być informacja dotycząca odbioru dyplomu.
Czynności do wykonania przez absolwenta Wydziału Elektroniki WAT przed otrzymaniem dyplomu.
Zgodnie z Zarządzeniem nr 1/RKR/2020 Rektora Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego z dnia 8 stycznia 2020 r. w sprawie określenia procesów realizowanych w ramach systemu zapewnienia jakości kształcenia w WAT absolwent powinien złożyć wypełnioną „Ankietę absolwenta o studiach”.
Absolwent jest zobowiązany do rozliczenia się z Akademią przez uregulowanie wszystkich zobowiązań wobec Akademii, w tym rozliczenia elektronicznej karty obiegowej. Elektroniczna karta obiegowa studenta/absolwenta, która jest dostępna w USOS-ie.
W okresie poprzedzającym odbiór dyplomu, wkładek, suplementu należy:
- wnieść opłatę za dyplom
- dostarczyć do dziekanatu zdjęcia do dyplomu, według podanych wymagań.
W dniu odbioru wkładek do dyplomu, suplementu oraz absolwentki należy osobiście w dziekanacie:
- złożyć wypełnioną „Ankietę absolwenta o studiach”
- dostarczyć kopię dowodu opłaty za dyplom – 60 zł, a oryginał wpłaty do wglądu
- pokwitować odbiór suplementu I stopnia lub/i II stopnia
- podpisać egzemplarz suplementu przeznaczonego do teczki studenta
- pokwitować odbiór dyplomu i jego odpisu w rejestrze
- pokwitować odbiór absolwentki w rejestrze wydanych odznak
- Dziekanat Wydziału
- Ogłoszenia Dziekanatu
- Akty prawne i regulaminy
- Wzory dokumentów
- Harmonogram
- Informacje dla dyplomantów
- Informator studenta
- Najlepsze prace dyplomowe
- Opiekunowie grup
- Plany studiów
- Powtarzanie zajęć
- Praktyki zawodowe
- Przydział do grupy studenckiej
- Rejestracja na kolejny semestr
- Siatka godzinowa zajęć
- Specjalności
- Studia indywidualne
- Stypendia
- Karty informacyjne modułów (sylabusy)
- Wydziałowa Rada Studentów
- Zaliczenia dodatkowe